dissabte, 22 de febrer de 2014

LA MÀGIA ENTRA AL PARVULARI

Aquesta setmana ha tingut un comiat molt especial, el pare i la mare de la Marta de la classe de les papallones ens han vingut a fer un espectacle de màgia,. Ha estat molt emocionant!
Moltes gràcies Oscar, ens heu fet passar una molt bona estona.

Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox
Customize your own free picture slideshow

dilluns, 17 de febrer de 2014

PREPARANT LA DIADA DEL TEATRE...

Ja fa uns dies que a l’escola tot és va omplint de teatre.
Al parvulari també estem molt engrescats i engrescades amb les nostres obres: històries, assajos, músiques per a dramatitzar, vestuaris i complements, cartells per a fer públiques les nostres actuacions,... 

Així estem d’enfeinats i enfeinades per tal de tenir a punt la nostra posada en escena durant la diada del teatre el proper 27 de febrer
Ben segur que serà d'allò més emocionant!

EL  COLLARET D'ESTELS on PhotoPeach

LES PAPALLONES PREPAREM EL PETIT AVET on PhotoPeach

MELCIOR, EL CAP D'ESTACIÓ on PhotoPeach

divendres, 7 de febrer de 2014

EXPERIMENTANT AMB ELS IMANTS

EXPERIMENTANT AMB ELS IMANTS... on PhotoPeach



FA UNS DIES QUE A L’ESTONA DE DESCOBERTA, ELS NENS I NENES DE PAPALLONES I TORTUGUES EXPERIMENTEM AMB ELS IMANTS...

HEM ANAT COMPROVANT COM ES COMPORTEN, PERÒ HEM HAGUT D'ACUDIR ALS NENS I NENES MÉS GRANS DE L'ESCOLA PERQUÈ ENS AJUDIN A RESOLDRE ALGUNS DUBTES.
HEM OBSERVAT QUE ELS IMANTS S’ENGANXEN ALS OBJECTES O SUPERFÍCIES DE FERRO, PERÒ QUÈ PASSA QUAN POSEM EN CONTACTE DOS IMANTS?:
-          - S’AJUNTEN, O BÉ
-          - EL QUE VA DAVANT S’ALLUNYA DEL QUE VA DARRERA I CAMINA SOL...
ENS N’ADONEM QUE AQUEST COMPORTAMENT TÉ A VEURE AMB SI ESTÀ DEL DRET O DEL REVÉS... PERÒ PERQUÈ?

EL MARTÍ, LA LUCÍA, EL JAUME I L’ÈLIA ENS VÉNEN A VEURE AQUESTA SETMANA I ENS HO EXPLIQUEN,...
AMB TOT AIXÒ APRENEM QUE ELS IMANTS TENEN DOS COSTATS, UN DE POSITIU I UN DE NEGATIU I QUE NOMÉS S’ENGANXEN AMB EL COSTAT CONTRARI. QUAN ELS COSTATS SÓN IGUALS ES REPEL·LEN.

AH!! I PERQUÈ SI ESTAN MOLT LLUNY UN IMANT DE L’ALTRE, NO PASSA RES?
ELS NENS I NENES DE SISÈ ENS EXPLIQUEN QUE L’IMANT FA UNA FORÇA AL SEU VOLTANT, QUE ÉS EL QUE ANOMENARÍEM CAMP MAGNÈTIC, I PER AIXÒ FORA D’AQUEST CAMP ELS IMANTS NI S’AJUNTEN NI ES REPEL·LEN.

FEM UN EXPERIMENT BARREJANT MEL I LLIMADURA DE FERRO DINTRE D’UN POT TRANSPARENT. QUAN POSEM L’IMANT APROP COMPROVEM QUE EL FERRO ES VA APROPANT POC A POC A L’IMANT I OBSERVEM MOLT CLARAMENT QUIN ÉS EL CAMP MAGNÈTIC. QUINES CARES QUE POSÀVEM TOTS!!!

PER ACABAR, EL JAUME ENS EXPLICA QUE ELS IMANTS S’ENGANXEN ENCARA QUE TINGUIN UNA SUPERFÍCIE ENTREMIG... I ENS QUEDEM BOCABADATS!!!


ENHORABONA ALS NENS I NENES DE SISÈ QUE ENS HAN AJUDAT MOLT. ENS AGRADA QUE VINGUEU AL PARVULARI A COMPARTIR EL QUE SABEU... FINS UNA ALTRA!!!